fredag, januari 25, 2008

Rahimis personlighetsklyvning

Magasinet Neo kunde idag avslöja att profilskribenten Sharare Irani inte existerar verkligheten och att Babak Rahimi hittat på namnet. Neo skriver i ett senare inlägg att en person som ovetandes stått som undertecknare till en artikel i Mana tänker polisanmäla Rahimi.

Här kan man läsa Babak Rahimi intervjua sig själv.

Se inslaget i fredagens SVT Kulturnyheter (en minut in i sändningen).

Babak Rahimi vill inte bemöta anklagelserna utan hänvisar till Ann-Sofi Jakobsson:

ASJ: jag kan säga att i egenskap av syrelseordförande i ägarföreningen till Mana så kommer vi att se över de här uppgifterna och be Babak Rahimi redovisa hur han ser på de uppgifter som uppkommit. Vi har inte hela bilden klar för oss i styrelsen.

rep: Men nog måste du ha frågat Babak Rahimi om det är sant?

ASJ: Javisst, men...

rep: Vad svarar han?

ASJ: Jag kan inte gå in på här och jag har inte hela bilden klar för mig i det här läget. Och jag vill inte spekulera i framtiden på det sättet. Styrelsen måste få ta del av en helhetsbild, så att säga.

rep: Men det är väl inte att spekulera, vidhåller Babak Rahimi att det här är en fabricerad historia av Neo.
ASJ: Jag tänker inte gå in på det just nu.

Flera medier rapporterar om skribenten och medgrundaren som skapades av Rahimi, bland andra:
SvD, Expressen, , Unt, Resumé, Sundsvalls Tidning.

Inga kommentarer: