tisdag, september 15, 2009

Helt otroligt

Från måndagens debatt på Publicistklubben, 58 min in i sändningen:
Rakel Chukri: Varför koppla ihop det till två andra fall? Varför koppla ihop det till den israeliska organhandeln och till en kriminell liga i New Jersey?

Åsa Linderborg: Det kan jag hålla med om. Det är problemet med den här texten...

Björn Wiman: Men det är ju huvudpoängen med kritiken mot hela artikeln!

Åsa Linderborg: Nej det är det inte alls.

Björn Wiman: Jo, det är precis vad det handlar om.

21 kommentarer:

Anna sa...

Jag sitter och lyssnar och jag tycker att Åsa Linderborg är helt otrolig. Och Jan Guillou är inte mycket sämre. Men Åsa pratar ju ensam hela tiden.

Jag tycker är Maciej Zaremba är jättebra, och Chukri och Winman också, men de får ju knappt säga någonting.

Jonathan Leman sa...

Chukri, Wiman och Zaremba kommer fram bra tycker jag och man får ju vara rättvis och erkänna att den sidan också har ett numerärt övertag.

Anna sa...

Det blev onekligen bättre längre fram i programmet.

Jonathan Leman sa...

Den springande punkten är att AB:s representanter försöker förvandla kritiken AB fått från att vara kritik mot konspiratoriska och antisemitiska kopplingar till någon sorts försvar av dödsskjutningar och bosättningspolitik.

Det är ju därför Linderborg säger att debatten inte alls handlat om kopplingarna (vilket den har).

Unknown sa...

Jag fastnade vid en sak som Åsa kläckte ur sig. Det är i och för sig inte så svårt, hon har varit en mästare den senaste tiden på att säga relativt knasiga saker i tid och otid.

Till saken, i debatten nämner hon vid ett tillfälle när man kommer in på medicinska frågar att man visst kan ta organ från en person som är skjuten. Hon menar att "en kirurg på Sahlgrenska" har uttryckt detta men att den artikeln blev stoppad när den försöktes publiceras i Svenska Dagbladet och Åsa kritiserar givetvis detta!

Men här är ju det som är helt fantastiskt. Jobbar inte Åsa själv på en tidning???? JO! Åsa jobbar på Aftonbladet! Har hon själv glömt bort detta???? Om det nu var en artikel som var så jävla bra och som borde publiceras borde hon väl ha kunnat pusha för att den skulle publiceras i Aftonbladet?

Jonathan Leman sa...

David,

Precis, bra poäng.

BR sa...

Helt sant att man kan ta organ från någon som är skjuten.
Kineserna skjuter dödsdömda i bakhuvudet till hjärndöd och upprätthåller sedan cirkulationen på konstgjord väg tills vävnadstypning är gjord och lämplig recipient är funnen.
Rent praktiskt funger detta emellertid inte i fält.
/BR

Mats sa...

Jag hörde också Linderborgs yranden om kirurgen. Det hon inte förstått är att alla vet att man kan ta hud och hornhinnor från döda, men inte inre organ.

Hon är helt patetisk.

ClaesW sa...

Jag får hoppas att BR har bevis för sina uppgifter. Annars får vi väl konstatera att BR är en rasist.

burg sa...

@claesw: Snacka om att göra sig dum.

ClaesW sa...

burg

Förstod du inte? Var det för svårt?

BR sa...

Vi väntar alla på ett klargörande av vad Classe anser vara rasistiskt i ett påpekande av ett medicinskt faktum.
Det finns lite för få ord i Classes vokabulär.

/BR

ClaesW sa...

Det är inte det medicinska som intresserar mig, jag undrar vad du har för stöd för att "kineserna" gör på det sättet. Och vilka kineser är det som du avser egentligen? Till dess du presenterat bevis för din tes får vi väl se det som en lömsk attack mot hela det kinesiska folket, endast på grund av att du hatar kineser.

BR sa...

Om Classe hade hängt med lite i de internationella utblickar som finns på många ställen, så hade han kunnat hålla inne med sin tvångsmässiga karakteristik av andra som "rasister"
http://www.epochtimes.se/articles/2007/02/15/11376.html
/BR

NoBlog sa...

Br är helt enkelt för korkad för att fatta att man inte i en tråd som ytterst handlar om beskyllningar som inte är styrkta eller ens sannolika gällande organstöld gentemot staten Israel kan som proisraelisk debattör slänga ur sig exakt samma typ av beskyllning och dessutom mycket detaljerad UTAN ATT STYRKA DET HAN SÄGER mot ett annat land utan att han framstår som idiot.

BR sa...

I bästa fall har inte Micke sett den länk jag refererar till i mitt inlägg #14 i denna tråd.
I sämsta fall så.......
/BR

Jonathan Leman sa...

Mazen Arafah, palestinsk läkare i Hebron:
http://tinyurl.com/mjoaxx

Jonathan Leman sa...

Micke,

undvik att kalla folk korkade. Dessutom, BR gav en länk till ett inlägg om Kina. Har du läst den?

NoBlog sa...

Det skulle aldrig falla mig in att läsa en länk postad av en landstindanställd läkare som regelmässigt ställer psykkdiagnoser på alla som inte håller med honom och som lämnar ut privata identiteter på personer som skriver under signatur i kommentarsfält.

Skulle du göra det?

Jonathan Leman sa...

Micke,

jag känner inte till era duster i kommentarsfält men ja, jag skulle ändå läsa texten.

Jonathan Leman sa...

Micke och övriga,

sätter punkt här.