torsdag, november 13, 2008

fel

fel

5 kommentarer:

Jonathan Leman sa...

anonyma,

ni får skriva under med någon sorts signatur så tar jag in kommentaren.

Charlotte W sa...

Fast så tolkar inte jag henne. Hon skriver att det är lika lite självklart att Sandelin skulle anse att andra minoritetsgrupper än judar bör få slippa förföljelse (suck...) som att förföljelsen av judar är över.
Nu har hon tagit bort Elins kommentarer från sin blogg, förresten. Att hon gör det nu tycker jag inte precis stärker hennes trovärdighet s a s. Vad jag framför allt inte begriper är hur hon kunde jämställa Elins öppna antisemitiska angrepp med Bos dåliga skämt. Det ena var ett högst direkt uttryck för judefientlighet, det andra något som endast indirekt - om ens då - kan sägas uttrycka fientlighet mot transpersoner.

Jonathan Leman sa...

Charlotte,

tack för påpekandet. Jag missade ordet "lite" i meningen. Nu är det ändrat.

Håller med angående jämförelsen mellan Rothsteins skämt och Elins antisemitism.

Har du sett de här dumheterna?

http://dumheterna.com/2008/11/13/bo-rothsteins-kloak/

Charlotte W sa...

Härlig människa den där Dumheterna. NOT.
Det måste nästan vara den mest öppet antisemitiska vänster(?)bloggen som är igång just nu.

Elin Dahlsten sa...

Hej Jonathan Leman, Charlotte Wiberg och någon annan som eventuellt läser detta. Gott nytt år på er! Charlotte känner inte mig det är tydligt och hon tycks läsa in det hon vill i det jag har skrivit. Det är synd att nästan allt jag skrev togs bort då det som nu finns kvar på Magnus Sandelins "extremistsida" uppenbarligen gör mina ord svårbegripliga. Men men var och en har rätt till sin egen tolkning och har jag medverkat till att uppfattas som antisemit av personer på internet så är det tråkigt, men förmodligen inte så mycket jag kan göra något åt. Ha det bra och döm kanske lite mindre och läs kanske lite mer noggrant nästa gång ifall ni inte är ute efter att hänga ut folk. Det kan ju hända att jag känner mig kränkt av att kallas anitsemit. Att det jag skrev angående Rothsteins artikel skulle vara ett "öppet antisemitiskt angrepp" är ju rent skrattretande. Charlotte kanske inte känner till Rothsteins skämtsamma och ständiga angrepp på allt som har med jämställdhet och feminism att göra? Jag hade tröttnat på R´s ton och därför svarade jag honom på ungefär samma sätt han själv brukar uttrycka sig. Men det är ju skönt att se att Rothstein inte bara försvarar sig själv utan också har en stab av mecenater runt sig. Fridens!